President

måndag 23 maj 2022
Vår president Rotaryåret 2019/2020 är Bertil Berntsson.

Vår president Rotaryåret 2018/2019 är Boye Jonsson.

Under mitt år som president i Nora Rotaryklubb ser jag som min främsta uppgift att utöka våra projektarbeten i vår hjälpverksamhet. Vi är en liten klubb i en liten ort, men tillsammans kan vi göra mycket för många i vår värld som har en mycket tuffare dag att vakna till varje morgon.

Vår president Rotaryåret 2017/2018 är Hans Kvarnbrant.

Vi är engagerade personer som tar aktiv del i samhället genom våra yrkesroller och Rotarys lokala och globala projekt.

Vår president Rotaryåret 2016/2017 är Helena Wilhelmsson

”Att vara med i Rotary är ett av de bästa exemplen på vad människor kan göra i samverkan, i nätverk.
Att träffas under enkla former, utbyta kunskap, information och erfarenheter i stort och smått, är berikande. Det gör att människor växer och inspireras.
Och människor som är inspirerade kan göra stordåd. Det visar inte minst Rotarys arbete, både internationellt och lokalt.
Är det någon gång starka nätverk behövs, så är det idag, just nu, när verkligheten runt omkring oss ser ut som den gör. Trygga människor i starka nätverk gör gott. Det är Rotary.”